موغان سئسی

وبلاگ خبری تحلیلی

موغان سئسی

وبلاگ خبری تحلیلی

ضمن احترام به همه ی کسانی که به اندازه ی «وُسعِ»خود برای شهرستان «پارس آباد» زحمت کشیده و می کشند؛ باید اذعان نمود علی رغم همه ی استعدادهای انسانی،اقتصادی،فرهنگی و تاریخی و جغرافیایی نهفته و یا «رانده شده»از این شهر! امروزه پارس آباد، شهری بی سر و ته!است که در سایه تنگ نظری، سوء مدیریت ،حاکمیت فرصت طلبان و تفکرات ایلی و طایفه ای تنها بر طول و عرض جغرافیایی آن افزوده شده است و طبیعت و زیبایش بیش از پیش تخریب شده و اثری از یک شهر خوش سیما و پر طمطراق در آن دیده نمیشود.
از این رو تمام تلاش مدیریت وبلاگ به عنوان عضو کوچکی از جامعه خبرنگاری و پل ارتباطی میان شهروندان و مسئولان، جهت دریافت انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای آنان در راستای توسعه و پیشرفت منطقه و استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های بکر این منطقه در خدمت شهروندان عزیز میباشد.

  • ۰
  • ۰

بومی گرایی طایفه گرایی نیست...

با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد شدت گرفتن تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای محترم در حوزه های انتخابیه مختلف در دور دوم هستیم . دو کاندیدایی که سعی دارند با مطرح و تبیین کردن وعده های تبلیغاتی خود ، افکار عمومی را نسبت به خود جلب کرده تا بتوانند با تکیه بر آرای آنها ، به صندلی سبز بهارستان دست یابند . لیکن در برخی موارد تبلیغات کاندیداها نیز موارد عدیده ای را شامل می شود و معمولا آنان سعی در طفره رفتن از ارائه برنامه و طرح شعارهای کلی دارند ؛ کلی گویی آنان تاحدی است که گاه شعارهایی که از سوی کاندیداها مطرح می شود با وظیفه اصلی آنان که قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است ، سنخیت نداشته و شعارهای مطرح شده عمدتا در حوزه کارهای اجرایی قرار دارند نه حوزه قانون گذاری . صرف نظر از شعارها و مباحث تبلیغاتی کاندیداهای محترم ، شعاری که در سال های اخیر جایگاهی مشخص و تثبیت شده در تبلیغات کاندیداها داشته و دارد « بومی گرایی »و یا فراطایفه ای  است . هر چند اگر بومی گرایی به معنای واقعی کلمه اجرا شود می تواند گره بسیاری از مشکلات کنونی استان و شهرستان را باز کند .

مقوله بومی گرایی با طایفه گرایی دو مفهوم کاملا متفاوت است ، « بومی گرایی » به معنای استفاده بهینه از پتانسیل های انسانی منطقه بدون توجه به اینکه به چه طایفه ، گروه و طیف سیاسی تعلق دارند و به کدام یک از کاندیداهای محترم رای داده اند ؛ از این منظر ، باید کارکنان و مدیران توانمند و متخصص بومی را حفظ نموده و از قدرت و توانایی آنان برای حرکت در مسیر توسعه استفاده کرد . در نقطه مقابل ، « طایفه گرایی » به معنای به کار گماردن خویشان و هم فکران در صدر مناصب اجرایی بدون توجه به ضعف ها و کاستی های آنان برای اداره امور می باشد .

با عنایت به موارد ذکرشده ، بدیهی است که مردم عزیزمان در انتخاب بعدی شهرستان باید « سنت شکنی » کرده و به دور از هرگونه حب و بغض و کوته نظری ، افراد ناکارآمد و « ابن الوقت » را کنارگذاشته و نخبگان شهرستانی را بر مصدر امور نشانده ، شاید از این رهگذر بخشی از جفاهایی که در حق مردم این دیار روا داشته شده جبران شود . بی شک ادامه روند گذشته در انتخاب نمایندگان بعدی شهرستان ، تداوم شرایط بغرنج امروزی را در پی داشته و سبب از دست رفتن فرصت 4 ساله طلایی دیگری خواهد شد ؛ 4 سالی که با دوراندیشی ، واقع نگری و رویکرد مدبرانه نماینده شهرستان می توان سرآغاز آینده ای درخشان برای مغان و مردمش باشد . 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی